Saturday, July 14, 2012

Kucing oh kucing!!!




            Aku tak tau le...hari-hari mesti ada kucing mai umah aku. Ntohle sape2 punya kucing. Kucing sesat lagi banyak. Kadang-kadang kucing yang sama plak tuh. Masa kecik-kecik dulu n sebelum ada anak ni, aku suka gak le kat kucing nih tapi bila dah ada anak sendiri rasa maleh nak layan kucing nih. Buat semak umah je..pandai menyelongkaq pulak tuh. Pantang aku siang ikan, mesti dia mai punya. Kuat sungguh deria bau dia. Kadang-kadang siap lepak sambil berguling-guling ngan bapak,anak n cucu dia kat belakang umah aku. Nak lepak tuh, aku tak kisah pun tapi nyampah bila pandai masuk umah n menyelonggar.

            Apa yang aku perhatikan adalah..kucing nih, kalo kita biasa bagi makan kat dia. dia akan mai umah kita je untuk mintak makan lagi. Huh malas betui nak berusaha carik sendiri..Nak makan tuh aku tak kisah, ada rezeki lebih aku bagi le ckit.Pastu kalo dah biasa masuk umah, dia kira nak masuk je. Dah takde malu-malu dah...mula2 tuh malu-malu kucing le, lepas dah dapat peluang dia jadi harimau (kira nak terkam je apa yang ada)

            Pernah satu hari aku jalan2 kat belakang taman umah aku nih, pastu terjumpa le kucing yang selalu mai melepak kat umah aku. Tetiba dia mengiau bila nampak muka aku nih. Mungkin dia tegur aku kot..( pi mana? sesat ke tak jumpak umah?) hee...heeee..Pastu kucing tuh bleh ikut aku balik umah, laju je dia jalan sampai pintu belakang umah. Macamle aku taktau umah aku kat mana..Huh.. apa2 pun kadang2 gelagat kucing nih buat aku gelak sorang2 hee..heeee...

1 comment:

amer akat said...

aslkum.. u have so nice blog ...bleh sy follow u? if can pls follow me back ya.. thx =_=
http://slapmestore.blogspot.com/