Saturday, July 3, 2010

Ingin Memulakan Namun Lidah Kelu Menyatakan….


Huh tajuk……...Nak tanya pendapat sebenarnya. Kisah sorang kawan aku. Ntoh le tetiba tadi dia ngadu kat aku yang dia rasa sedih dan takut kehilangan seseorang.


Aku namakan dia si A aje lah. Alkisahnya si A syok kat sorang engineer kat tempat keja kami. Si mamat tu masih bujang lagi dan blum ada special gf . Aku tau mamat ni memang baik. A ni pun baik, sopan-santun & cute lagi n dia adalah assistant kepada mamat nih.


Dalam masa yang sama ada orang lain syok kat A, orang tu siap merayu2 lagi untuk terima dia. Kesian gak le tapi si A tak bleh terima orang tu sebab hati dia hanya pada mamat sorang ni je.


Kalo bleh dia memang nak berterus terang tapi rasa rendah diri dan malu membuatkan dia rasa tak bleh. Lagi pun takut kalo orang tak sudi. Aku kadang2 ada gak le usik diaorg tapi masing-masing buat dek je. Bukan aku je..kawan2 lain termasuk orang yang rapat ngan mamat ni pun dok usik gak. Tapi aku tau A suka… malu-malu tapi mahu katakan.


Si A sedih sebab mamat tu tak pernah bagi apa2 respon pun. Kalo nak ikut umo n dari segi ekonomi ,mamat tu dah layak kawin pun. Mungkin dia ada sebab tertentu untuk pilih still solo. Benda peribadi camni aku tak berani nak komen apa2.


Aku ada ckp suruh si A berdoa untuk diberi kekuatan n petunjuk je. Lupakan je mamat tu n pastu suruh si A kenal2 dgn org yang suke dia tu. Tapi masalahnye si A asyik ingat mamat tu je n rasa mamat tu adalah manusia terbaik yg dia pernah jumpa. Camne tuh?