Tuesday, June 15, 2010

Kenduri Oh Kenduri....

Dah seminggu cuti sekolah berlalu..nampaknya kenduri-kendara tak habis lagi. Yelah ni le masanya kebanyakan orang nak buat kenduri. Alasannya bleh le ramai yang datang bila kenduri nanti.

Tapi aku ni bukanlah seorang cikgu..huu..huuu..bestnye jadi cikgu ye. Macam-macam program bila cuti sekolah. Bleh le cikgu-cikgu ngabihkan masa ngan family pegi jalan-jalan bile cuti sekolah. Aku ni nak harap ujung minggu je isk..isk..isk..Kalo kenduri orang buat hari biasa, tak dapat le aku nak pegi.

Yang bestnye bila kenduri ni, tak payah le aku nak masak kat umah. Kalo malam bleh masak sempoi-sempoi je..kalo tak pening kepala aku nak fikir resepi yang terbest lagi tersedap (maklumlah aku bukan pandai masak pun..haaa..haaa). Bukak buku resepi pun blum tentu aku masak menjadi..Last-last bagi kat kucing ngan ayam je makan.

Pastu kat kenduri bleh tengok macam-macam fesyen n gaya orang.tgk ajerr n ambik idea ckit :-p ..Tgk pengantin ngan gubahan-gubahan yang diorg buat.Kadang-kadang dah ramai sangat orang datang sampai tak cukup tempat duduk. Terpaksalah tunggu turn org lain habis makan.

Aku paling suka kalo dapat pegi kenduri kat area Baling. Dapat makan gulai batang pisang. Ada gak diorg masak umbut kelapa sawit wat kerabu . Sedap tau..1st time makan tahun lepas le..sesekali dapat makan lauk kenduri lain dari yang biasa best gak. Sesapa yang nak wat kenduri masak gulai batang pisang n kerabu umbut kelapa sawit jangan le lupa ngajak aku nih...

No comments: